Všechno začalo v roce 2016, kdy si Petra Němečková a designérka Petra Bartoňková, známá pod uměleckým jménem Petruccya, ušily pro sebe čtvery legíny, aby měly motivaci cvičit. O rok později už zakládají značku a firmu Pura Vida  a otevřely prodejnu v brněnské Minské ulici, kterou jim však loni zavřela vládní opatření. Ani to je však nezastavilo, protože jim raketově rostou prodeje přes internetový obchod.

Letos už jejich značka Pura Vida nabízí přes 330 druhů zboží od dnes už ikonických legín přes sportovní podprsenky, trička, cyklo dresy, šaty, kabáty, mikiny až po plavky či čepice. S každým rokem firma roste o sto procent, což se nezměnilo ani během pandemie. Obrat za loňský rok dosáhl 14 milionů korun.

„Pandemie nám způsobila nárůst e-commerce, s tím spojené navýšení počtu zaměstnanců a zejména růst nároků na zákaznickou péči. Kvůli rozvoji e-commerce jsme ve firmě vytvořili čtyři nová pracovní místa a sedm nových pracovních příležitostí pro externí dodavatele,“ shrnula vývoj firmy v době koronaviru Petra Němečková.

Jejich kamenná prodejna je nyní ve ztrátě, protože už je téměř rok zavřená. Stejně tak je zavřený odběratelský řetězec, který tvoří převážně prodejny se sportovním zbožím a fitness centra. „Vždycky jsme měli vyšší podíl obratu v e-shopu ve srovnání s kamennou prodejnou, ale loni to bylo ještě drtivější – poměr byl osmaosmdesát ku dvanácti procentům,“ vypočítala Němečková.

Většinu sortimentu navrhuje právě Petruccya. Novinkou je kolekce Umělci pro Pura Vida, na které se nově podíleli například kostarický umělec TOMO77, slovenská tatérka Zana Ni nebo česká ilustrátorka Tereza P.

Pura Vida veškeré produkty šije v tuzemsku. Nejoblíbenějším zbožím stále zůstávají legíny, se kterými obě Brňanky začínaly. Každoročně přibyde asi 25 nových autorských designů legín, zpravidla v limitovaných edicích, které jsou na trhu až do vyprodání.

Těsně před vypuknutím pandemie se firma rozhodla růst ve výrobní části a investovala více než čtyři miliony korun do vlastní výrobny, která sídlí v bývalém legendárním brněnském klubu Mersey. A plánuje expanzi na zahraniční trhy. „Věříme, že i s naší malou firmou jsme schopny přispět k opětovnému nastartování výrobních kapacit oděvní produkce v naší republice,“ shodly se Petruccya a Petra Němečková.